Biertraining voor de horeca

De vraag en het aanbod naar speciaalbier is de afgelopen jaren enorm toegenomen. Dit vraagt ook een behoorlijke uitdaging van jou als ondernemer en de medewerkers. Het is een meerwaarde als je personeel kan meepraten over bier en een dusdanig goede basiskennis bezit om een passend advies te kunnen geven. 

Het doel en de inhoud van de biertraining wordt afgestemd op de behoefte en aanwezige kennis binnen jullie bedrijf. Wel is het streven om iedereen op basis van jullie aanbod een volwaardige gesprekspartner te laten zijn voor de gasten, bierkenners en niet-kenners. 

Tijdens een training wordt aandacht besteed aan kennis over bier en de aanwezige bieren, de gastbeleving, maar ook het hygiënisch en economisch oogpunt. Natuurlijk hoeft niet iedereen alles te weten, maar weten hoe een bier in elkaar steekt en waarom is wel een must. Dat geeft je personeel zelfvertrouwen als het om bier gaat. Het zorgt ervoor dat iedereen zorgvuldiger te werk gaat. Het zorgt ervoor dat er enthousiaster aan tafel over gesproken wordt. Het zorgt ervoor dat alle neuzen dezelfde kant op staan, zonder het over ‘lekker of niet lekker’ te hebben. Want over smaak valt nou eenmaal niet te twisten. 


Kortom: Enthousiastere medewerkers met voldoende kennis van zaken, wat uiteindelijk resulteert in minder bierverlies, meer verkoop en hopelijk een tevreden gast! 


De speerpunten van mijn training op locatie: 

Wat is bier?

  • grondstoffen
  • brouwproces
  • geschiedenis
  • types; visueel, ruiken, proeven, enz.


Hoe getapt of geschonken?

  • glazen en glasbehandeling
  • tapinstallatie en techniek
  • hygiëne en bierbehandeling
  • tappen en schenken


Advies en verkoop.

  • het juiste advies kunnen geven voor een mooi glas bier aan de bar
  • het juiste advies kunnen geven bij hapjes en gerechten

 

In een intake vooraf kunnen uiteraard specifieke wensen worden besproken en eventueel meegenomen. Tevens zou het een optie kunnen zijn om vooraf een mystery-visit in te plannen om eventuele aandachtspunten vooraf te kunnen bepalen.


Geen horecabedrijf is hetzelfde en behoeft dezelfde aanpak. Prijzen zijn daarom altijd op aanvraag.

Netherlands

Ik heb het Privacybeleid gelezen en begrepen.